Nieuws, parochieblad en activiteiten

U bevindt zich op de pagina: Home » Geulle » Nieuws, parochieblad en activiteiten

Klik op een link hieronder:

Bron:

Gepubliceerd:

Dekenaal Nieuws – Editie Pasen 2024 Dekenaat Maastricht 13 maart 2024
Overzicht vieringen in de Federatie Edith Stein, periode 9 maart t/m 1 april 2024 (2e Paasdag) Federatie Edith Stein  6 maart 2024

Flyer: Serie van 5 ONTMOETINGSAVONDEN in 1e helft 2024

Eerstvolgende avond: dinsdag 9 april 2024 van 17:00 tot 20.00 uur. Locatie wordt tegen die tijd hier vermeld.

Van harte welkom, tijdige aanmelding is zeer gewenst

Federatie Edith Stein
2 maart 2024
Vastenactie 2024 in de federatie Edith Stein Federatie Edith Stein 21 feb. 2024
Website (www.vier.nu) over de belangrijke christelijke hoogfeesten. Bisdom Roermond 2 maart 2023

Kerk

Rechts van de grote kerk is de Mariakapel (dagkapel). Deze is gedurende de zomertijd de gehele dag geopend en toegankelijk voor gebed, het opsteken van een kaarsje of voor belangstellenden. Verzocht wordt de kerk niet te bezichtigen tijdens diensten. De toegankelijkheid voor minder validen (mensen met rolstoel en rollator) is beperkt.
De St. Martinuskerk in Geulle is voorzien van een ringleiding. De grote kerk is probleemloos toegankelijk voor mensen met een rolstoel of rollator.

Vrijwilligers

De St. Martinusparochie wordt gesteund door veel vrijwilligers. Zonder hun bijdrage zou de parochie moeilijk kunnen bestaan. Zij zijn op allerhande terreinen actief zoals:

• Acolieten, lectoren die de lezingen verzorgen en collectanten.
  • Zangeressen van het dameskoor die de erediensten opluisteren,
  • Klussengroep, deze bestaat uit een 8-tal mannen en vrouwen. Zij verzorgen tal van onderhoudswerkzaamheden in en rondom de kerk. Deze activiteiten vinden plaats op de dinsdagochtend (tweewekelijks) van 9.00 tot 12.00 uur,
  • Buurtbewoners van Aan de Maas die dagelijks zorgen voor het openen en sluiten van de Mariakapel.
  • Mensen die zorgen voor het poetsen en het onderhoud van de kerk en het wassen van de gewaden, het poetsen van het koper,
  • Versiering van de kerk en de Mariakapel,
  • Processievoorbereiding in samenwerking met de 4 Geulse buurtverenigingen.

Vrijwilligers zijn altijd welkom …
Wanneer u onze parochie ook wilt ondersteunen neem dan contact op met een van de leden van het kerkbestuur. Er is altijd wel iets passends dat gedaan kan worden en zo een bijdrage levert aan de instandhouding en voortbestaan van onze parochie!

Financieel verslag

Zie voor de financiële verslagen van 2017, 2018 en 2019 de website https://anbi.rkcn.nl/publicaties/roe235